Førhen var der mulighed for hele 11 annoncer på Google. Dette tal bliver fremover ændret til maksimum 7 annoncer henholdsvis 3-4 i toppen og 3 i bunden. Dette skyldes, at Google har valgt at fjerne tekstannoncerne i øverste højre hjørne.

Google har valgt at fjerne reklamepladsen i øverste højre hjørne, idet der har været et betydeligt fald, i antallet der klikker på netop disse annoncer.

Efterspørgslen efter annoncer for udvalgte søgeord bliver større, og annoncører på Google kan altså ikke bare stille sig tilfreds med middelmådige annonceplaceringer.

Denne ændring betyder, at der bliver kamp om stregen efter de gode annoncepladser, hvilket højst sandsynligt også vil betyde, at prisen på annoncer vil stige.

Google Shopping er din mulighed for at ligge i top

Selvom der ikke længere er mulighed for AdWords-tekstannoncer i øverste højre hjørne, er der stadig mulighed for at anvende denne reklameplads. Google gør det muligt for webshop-ejere at bruge denne reklameplads i form af Google Shopping.

For at opsummere:

  1. Ingen tekstannoncer i øverste højre hjørne på Google
  2. Der vil nu være mulighed for 4 AdWords-annoncer i toppen, i stedet for blot 3, hvis der er tale om meget kommercielle forespørgsler f.eks. webbureau Aalborg
  3. Der vil være 3 AdWords-annoncer i bunden
  4. Før var der mulighed for i alt 11 annoncer på Google – dette ændres til maks. 7
  5. Mulighed for Google Shopping i øverste højre hjørne

Hvis du er i tvivl om, hvad denne nye ændring vil betyde specifikt for din virksomhed, er du meget velkommen til at kontakte os. Vores specialister sidder klar til at optimere din AdWords-kampagne, så den følger de nyeste ændringer.

Ring på 70 227 725 eller skriv en mail på [email protected]

Skriv til os