Ikke nok med at Google ændrer deres brugerflade i AdWords, så har de også meldt ud, at pr. 24. juli 2018 ændrer Google AdWords navn til Google Ads.

Først ændrer Google deres brugerflade i AdWords, som træder i kraft fra juli 2018, hvilket du kan læse mere om her.

Og nu er de altså ude med endnu mere nyt, pr. 24. juli 2018 ændrer de navn fra Google AdWords til Google Ads.

Det nye brand som omfatter logo og navn skal i større grad omfavne alle Googles kampagnetyper bl.a. søge- og displaynetværk samt videokampagner. Da Google AdWords kom til verdenen for ca. 18 år siden var det blot tekstannoncer, men med tiden er der blevet tilføjet flere annonceringsmuligheder såsom displayannoncering, videoannoncering, Google shoppingannoncer etc. og derfor ændres Google AdWords altså til Google Ads.

Foruden ændringen af navn og logo bliver webadressen til din Google AdWords-konto ændret fra adwords.google.dk til ads.google.dk.

Arbejder du med Google AdWords vil du formenlig støde på det nye brand i form af navn og logo i løbet af den næste månedstid.

Selve ændringen vil ikke påvirke din kampagnes effektivitet men blot navnet. 

Søger du en samarbejdspartner til varetagelse af din online annoncering, så vælg et Google Partner bureau.
Kontakt byMedia og hør mere om dine muligheder samt hvad vi kan gøre for din virksomhed!

Kontakt

Thomas Andersen

Direktør & Salgschef, byMedia

[email protected]

+45 30 14 36 01

Skriv til os