Med Google Shopping har du muligheden for at
forbedre kvaliteten af dine kundeemner ved at fremhæve produktoplysninger direkte i dine annoncer for, at hjælpe shopperne med at træffe gode købsbeslutninger. Derved er der større sandsynlighed for, at shopperne foretager et køb på dit website. Dvs. Google Shopping fungerer ved, at dine produkter vises med billede og pris på relevante søgninger.
Eksempel på udbytte at Google Shopping
Når Kathrine f.eks. søger på Google efter “bukser”, kan hun få vist Shopping-annoncer fra forhandlere, der sælger bukser. Ud fra de billeder, der vises, kan hun vælge de bukser, hun synes bedst om. Ud fra prisen kan hun også hurtigt se, om bukser passer til hendes budget. Når Kathrine klikker på annoncen, har hun dannet sig et godt indtryk af produktet og dets pris, og det placerer hende længere nede i købstragten end den gennemsnitlige internetbruger. Derfor skal dine produktbeskrivelser være præcise.
Der findes flere værktøjer, som kan finde frem til vækstmuligheder ved brug af eksponeringsandelsdata. Du kan se, hvor effektive dine produkter er og se, hvor mange klik et bestemt mærke af busker har opnået.
Google Shopping priser
Dine Shopping-annoncer er en del af annonceauktion. Afhængigt af din annoncetype debiteres du forskellig. Shopping-produktannoncer debiteres via pris pr. klik som er, når en person klikker på din annonce.
Du debiteres udelukkende, når en person klikker på en annonce, der fører til din webshop. Når du opretter din Shopping-kampagne, beslutter du, hvor meget du er villig til at betale for hvert klik. byMedia hjælper dig til at sætte mål og realisere dem.