Hos byMedia plejer vi over for vores kunder, at forklare Google My Business som en form for ’online visitkort’ på Google. Denne indeholder de kontaktoplysninger, der er relevante for personer, som søger efter din virksomhed/dine services m.m. Vi opfordrer kraftigt alle virksomhedsejere til at have en Google My Business. Selv opretter vi en til alle vores kunder, hvis de ikke i forvejen har en Google My Business.

Google My hvad-for-noget?

Med en Google My Business vises din virksomhed, når der søges lokalt efter din virksomhed, virksomheder lignende din, din branche, dine services og/ dine produkter. Google My Business stilles til rådighed af Google. Det er et særdeles effektivt værktøj til at blive fundet lokalt, når potentielle kunder søger efter førnævnte både på alm. søgninger på Google og på Google Maps. Ved at have oprettet en Google My Business kan du tiltrække både nye kunder og servicere nuværende kunder ift. at stille de nødvendige oplysninger til rådighed for kunden.

En Google My Business profil rummer oplysninger såsom:

  • Beskrivelse af din virksomhed
  • Billeder
  • Logo
  • Åbningstider
    (Kan opdateres i forbindelse med helligdage, så kunderne ikke kommer forgæves)
  • Anmeldelser, vises som stjerner
    (Vigtigt at du opfordrer dine kunderne til at skrive en anmeldelse)
  • Kontaktoplysninger
    (såsom telefonnummer, websites og adresse)

Fordelene ved Google My Business

Har du ikke allerede oprette din Google My Business eller gjort krav på den – hvis den allerede skulle være synlig på Google (mere info herom følger) – så anbefaler vi kraftigt, at du får gjort det. Med en Google My Business opnår din virksomhed større lokal synlighed, hvilket bevirker at din side og/ din fysiske butik får flere besøgende og evt. nye kunder. Google My Business er ligeledes et vigtigt værktøj ift. SEO og Google AdWords, som igen påvirker din synlighed. Endnu bedre er at Google My Business er gratis, hvorfor vi igen understreger, at din virksomhed bør have sådan en!

Sådan opretter du en Google My Business til din virksomhed

Det kræver en g-mail,  samt at du er logget ind på denne Google-konto, når du skal oprette en Google My Business på https://business.google.com. For at få endeligt ejerskab over siden og blive synlig på Google, bliver der ved oprettelsen fremsendt et fysisk postkort til din virksomhedsadresse med en verificering kode. Denne kode indtastes, når den modtages og dermed bekræfter du over for Google, at du har ejerskabet over profilen.

Tag ejerskab over din Google My Business, hvis den allerede er synlig

Er du i den situation, at du har opdaget, at din virksomhed umiddelbart er fremhævet på Google som en Google My Business, uden at du aktivt har gjort noget? Så er det Google selv, som har været på spil. Løsningen herpå er at du tager ejerskab over profilen, således er du selv herre over hvilke oplysninger, som profilen skal rumme.

Du tager ejerskab ved at søge på Google efter din virksomheds navn, og når din virksomhedsprofil bliver eksponeret, kan du anmode om ejerskabet. Husk at tjekke om du er logget ind på din g-mail tilkoblet din virksomhed og altså ikke din private g-mail. Således er din Google My Business tilkoblet den rigtige g-mail.

Ønsker du hjælp til opsætning af din Google My Business? eller er du interesseret i at øge din virksomheds online synlighed gennem eks. SEO, Google AdWords og/ sociale medier?
Så kontakt byMedia og hør mere om, hvad vi kan gør for din virksomhed.    

Kontakt

Thomas Andersen

Direktør & Salgschef, byMedia

[email protected]

+45 30 14 3601

Skriv til os