Menu
Ring op
Få et uforpligtende tilbud
X

Lad os ringe dig op med et godt tilbud

Vi ringer dig op mellem 10:00-18:00

Søgeordsanalyse

En søgeordsanalyse tjener det formål at give os og dig et indblik i, hvad dine kunder og potentielle kundeemner egentlig søger på, når de eksempelvis bruger Googles søgemaskine. En søgeordsanalyse danner således grundlaget for det, der senere i processen udgør din SEO kampagne eller din Google AdWords kampagne for den sags skyld. Uanset om du bruger det ene eller det andet – eller begge dele, tjener de formålet om at skubbe dig helt frem i det digitale rampelys. Forskellen er dog, at hvor SEO beskæftiger sig med de organisk genererede søgeresultater i en Google søgning, så beskæftiger Google AdWords sig med de annoncer, du ser allerøverst i selv samme søgeresultat – imellem søgefeltet og de organiske søgeresultater.

Søgeord til SEO og Google AdWords

Når vi arbejder med søgeordsanalyser, hvad enten det er i forbindelse med søgemaskineoptimering eller det er i forbindelse med Google AdWords, beskæftiger vi os ligeledes med en udførlig proces.

Denne proces er populært opdelt i tre faser, hvoraf:

  • Fase 1 beskæftiger sig med at finde relevante søgeord. Dette foregår igennem en lang række forskellige værktøjer, udviklet til netop dette formål. I denne del af processen, sørger vi for at finde konkrete ord og relaterede søgninger, der med fordel kan inkluderes i de næste faser af søgeordsanalysen.
  • Fase 2 – det er denne del af processen, hvor vi sørger for at indhente data og informationer om de udvalgte søgeord. Ved at gøre sådan, får vi et langt mere struktureret overblik over, hvilket søgeord der kan være særlige fordele i at inkludere i den videre proces. Ligeledes vil vi her få et overblik over de mindre bevendte søgeord.
  • Fase 3 består primært af en kategorisering samt en prioritering af de udvalgte søgeord. Det er netop her, vi har muligheden for at anvende de data og informationer, der blev udledt i den foregående fase.

Hos byMedia føler vi os helt sikre på, at en struktureret, men dog samtidig kreativ tilgang til det at lave markedsføring skaber suveræne resultater for vores kunder. En veludført søgeordsanalyse danner således et stærkt fundament for det arbejde, vi laver, når vi, i samarbejde med vores dygtige SEO- og AdWords eksperter, begynder at arbejde med de efterfølgende dele af en given kampagne.

I forbindelse med SEO tekstforfatning, anvender vi ligeledes de ord, der er udledt i søgeordsanalysen. Denne del af søgemaskineoptimeringen vedrører det, der også kaldes On-page SEO – det, der foregår indenfor selve domænet og som du selv har den fulde kontrol over. Her er du naturligvis altid velkommen til at levere egne tekster, men føler du dig ikke helt sikker på hverken SEO eller SEO tekstforfatning, er vores klare anbefaling, at du ligeledes lader os stå for denne del. Det tekstmateriale, vi anvender i forbindelse med SEO optimering bliver nemlig en del af sidetitel, metatekster, hjemmesidetekster og meget mere, der får indflydelse på, om Google i første omgang synes, din side er interessant.

Professionelle værktøjer

Når vi hos byMedia beskæftiger os med søgeordsanalyser, anvender vi altid de bedste og mest avancerede værktøjer til formålet. Det indbefatter blandt andre Google Keyword Planner. Google Keyword Planner er et værktøj, der egentlig er en del af Google AdWords. Det er således et krav at have en aktiv AdWords kampagne for at kunne benytte netop dette værktøj. Derudover anvender vi mere gængse værktøjer og kigger således på relaterede søgninger, der kan have relevans for din specifikke SEO- eller AdWords kampagne.

Der findes altså en lang række værktøjer, når der skal udarbejdes søgeordsanalyse og med adskillige års erfaring indenfor feltet, er vi hos byMedia velbevandrede i den jungle, der er søgeordsanalyse – og søgemaskineoptimering.

SEO bureau i Aalborg

Netop derfor kan du også trygt overlade din næste søgeordsanalyse til os, her på byMedia – uanset om din interesse ligger i SEO eller Google AdWords. Fra vores kontor i hjertet af Aalborg, har vi hjulpet mange forskellige virksomheder, fra Skagen til Odense og København. Vores erfaringer er høstet i tæt samarbejde med alle, lige fra den lokale tømrer til landsdækkende webshops.

Udover selvstændige SEO- og AdWords kampagner, foreslår vi altid, at der allerede ved udviklingen af en ny hjemmeside eller webshop overvejes SEO optimering og Google AdWords. På den måde er du sikker på, at din hjemmeside allerede fra dag et lever op til de mange krav, der er i Googles algoritmer, i forhold til at blive vist øverst i ethvert søgeresultat, der kan relateres til din virksomhed og dine produkter/ydelser.

Kontakt byMedia allerede i dag og høre mere om, hvad vi kan gøre for din virksomhed. Vi tager gerne en uforpligtende snak om, hvordan vi igennem grundige søgeordsanalyser sørger for at placere dig allerforrest, dér hvor dine kunder ser dig!

Ring til os på 77 227 725 eller send os en mail på [email protected]

Vil du være den næste tilfredse kunde?

5,0 af 5 stjerner

22 anmeldelser på Facebook

Vores kunder siger

Restaurant Tabu

Få en gratis rådgivningstime

+45 70 227 725

Book et møde

Vi optimerede webshoppen Krea by Lulu
til at være responsive, hvilket har medført
at salget er steget

Se case

TM Multiservice

Frisør Klip & Form

Få et uforpligtende
tilbud inden for få timer






Vi er landsdækkende

Aalborg

København

Aarhus

Odense

Få et uforpligtende tilbud

Lad os ringe dig op med et godt tilbud

Vi ringer dig op mellem 10:00-18:00