Menu
Ring op
Få et uforpligtende tilbud
X

Lad os ringe dig op med et godt tilbud

Vi ringer dig op mellem 10:00-18:00

Visuel Identitet

Alle virksomheder har en visuel identitet, store som små. Så enkelt kan det siges. En visuel identitet har til formål at understøtte virksomhedens branding og skal derfor sikre, at virksomhedens missioner og visioner stemmer overens med dens grafiske udtryk.

En visuel identitet opbygges overordnet set af fem lige vigtige elementer; logo, farvepallette, illustrationer, typografi og grafisk stil og der må til enhver tid eksistere en helt tydelig synergi imellem de fem. Den visuelle identitet og virksomhedens grafiske udtryk udformes blandt andet af:

Identitet

  • Logo
  • Website
  • Webshop
  • Visitkort

Et skarpt grafisk udtryk har en markant større effekt end andre former for kommunikation. Din virksomheds visuelle identitet indikerer ikke blot niveauet af professionalitet. Det påvirker også antallet af kunder – især dem der kommer tilbage, igen og igen.

I dag bruger et stigende antal virksomheder flere og flere ressourcer på at få designet et unikt logo for på den måde at adskille sig fra konkurrenter og det er ikke uden grund. I et overflodssamfund, hvor forbrugerne har magten og udbuddet overstiger efterspørgslen, er det helt essentielt, at man som virksomhed forstår at adskille sig. Ikke nok med at man skal skabe et unikt produkt.

Man er også nødt til at formidle sine produkter på en unik måde, der fanger forbrugernes opmærksomhed.

The Coca Cola Company

Et eksempel på en stærk visuel identitet ses hos en virksomhed som The Coca Cola Company. Når vi som forbrugere tænker på Coca Cola, tænker vi som regel også på det logo, der siden 1887 har været virksomhedens trademark. Derfor er det også de færreste, der er i tvivl, når nogen taler om en Coca Cola.

Modsat lancerede The Coca Cola Company i 1985 ”New Coke”, der i forbrugertests egentlig blev vurderet bedre end den oprindelige Coca Cola. Ændringen af navnet endte dog med at ryste forbrugerne i en sådan grad, at virksomheden måtte trække ”New Coke” tilbage og i stedet genindføre det oprindelige navn – Coca Cola.

Det kan ofte være relevant at gentænke den visuelle identitet, når virksomheden står foran større eller mindre forandringer. Det kan være nye forretningsmål- eller strategier, selskabsmæssige ændringer som fusioner og en ændret konkurrencesituation, lokalt nationalt og internationalt. Det kan dog også være relevant at gentænke virksomhedens visuelle identitet, hvis den nuværende behøver en opdatering – det kan være, hvis den nuværende er forældet eller ganske enkelt ikke stemmer overens med dine ambitioner.

Man er altså som virksomhed nødt til at gøre sig nogle seriøse overvejelser, inden man træffer beslutninger, der vedrører den visuelle kommunikation. Når en nystartet virksomhed skal fastlægge sin visuelle identitet har de forskellige valg stor indflydelse på kommende kunders anskuelse af virksomheden og dens produkter.

Ligeledes kan det skabe udfordringer, når en etableret virksomhed foretager ændringer i sin visuelle identitet. Det kan blandt andet medføre forvirring iblandt virksomhedens eksisterende netværk. Derfor er det også så vigtigt, at man som virksomhed sørger for at alliere sig med et dygtigt team, der forstår at omsætte virksomhedens ønsker og idéer.

Hos byMedia hjælper vi din virksomhed med at udtænke dens visuelle identitet, hvad enten den skal defineres eller blot gentænkes. Med den viden leverer vi, i samarbejde med vores dygtige team, gennemførte hjemmesider, webshops og digital markedsføring til alle typer virksomheder og alle slags brancher.

Med afsæt i jeres ønsker og idéer, skaber vi en rød tråd i den visuelle identitet, designer og udvikler digitale løsninger og fungerer som sparringspartner, når strategi, tanker og drømme skal fra tegnebrættet og ud i virkeligheden.

Vi skaber værdi for din virksomhed. Det gør vi ved at skabe et klart visuelt udtryk for på den måde også at skabe en positiv kundeoplevelse for din virksomheds kunder. Med udgangspunkt i jeres behov og ønsker leverer vi et professionelt udtryk, så folk husker dig.

Kontakt byMedia og hør nærmere om dine muligheder for unik, visuel identitet – til gavn for din succes i dit nærområde.

Vil du være den næste tilfredse kunde?

5,0 af 5 stjerner

22 anmeldelser på Facebook

Vores kunder siger

Restaurant Tabu

Få en gratis rådgivningstime

+45 70 227 725

Book et møde

Vi optimerede webshoppen Krea by Lulu
til at være responsive, hvilket har medført
at salget er steget

Se case

TM Multiservice

Frisør Klip & Form

Få et uforpligtende
tilbud inden for få timer






Vi er landsdækkende

Aalborg

København

Aarhus

Odense

Få et uforpligtende tilbud

Lad os ringe dig op med et godt tilbud

Vi ringer dig op mellem 10:00-18:00